Till innehåll

Våra teman

Vi säger att vi arbetar med teman.
Ett tema är en fråga som vi tycker är viktig.
Då gör vi olika saker som handlar om
samma fråga. Till exempel en utställning,
en film och utbildningar.

Välj ett tema

Här hittar du lättlästa texter om våra teman.

    Förintelsen

      Brott mot mänskligheten i länder med kommunistiskt styre

        En illustration som visar ansikten i olika färger.

        Tolerans

          Bilden visar FN-symbolen.

          Mänskliga rättigheter

            Bilden visar en kvinna som håller i sitt lilla barn. Kvinnan är målad i egyptens flaggas färger.

            Demokrati

            Mer på lättläst

              Utanför entrén till Forum för levande historia hänger en flagga och en skylt med vår logotyp.

              Var vi finns och när vi har öppet

                En skolklass i workshop.

                Om Forum för levande